avatar Ten blog rowerowy prowadzi Tofik83 z miasta Częstochowa. Mam przejechane 24264.10 kilometrów + około 5000 km poza bikestats. Jeżdżę z prędkością średnią 25.01 km/h i się wcale nie chwalę.

Tak było: button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy Tofik83.bikestats.pl

Październik, 2013

• Sprzęt KTM Chicago

Ostał mi się jeno środek :(

Niedziela, 27 października 2013 · dodano: 27.10.2013 | Komentarze 0

Dzisiaj byłem umówiony na wspólne rowerowanie z kolegą z pracy. Założenia mieliśmy całkiem zwykłe – chcieliśmy pokręcić (być może ostatni raz w tym roku w tak sprzyjających warunkach atmosferycznych) trochę w terenie oraz uniknąć przygód takich jak ostatnio kiedy idąc czerwonym szlakiem wzdłuż Warty brodziliśmy w cuchnącej wodzie po same… jajka :P Zaczęliśmy standardowo z Dekabrystów skąd wzdłuż Armii Krajowej i JPII dojechaliśmy do budowanego węzła na DK1. Tu przedostaliśmy się na drugą stronę trasy (w tym miejscu uważam, że temu kto tak „wspaniale” oznakował przejście dla pieszych należy się medal ) i po chwili wjechaliśmy na czerwony szlak. Po chwili niespodzianka numer 1: z ostatniej posesji po lewej stronie wybiegają do nas jakieś 2 kundle i nie wygląda na to, że mają pokojowe zamiary. Udaje nam się obok nich przejść trzymając gazy pieprzowe w rękach :( Dalej bezproblemowo docieramy do Mirowa, atakujemy terenowo Górkę Przeprośną po czym zjeżdżamy z niej również terenowo. Na dole niespodzianka numer 2: okazuje się, że moja przednia przerzutka wydaje jakieś bliżej nieokreślone odgłosy. Ponieważ wydaje się, że wystarczy regulacja na lince po chwili ruszamy dalej. Po ujechaniu kawałka okazuje się, że łańcuch tak trze o ową przerzutkę, że mój rower wydaje odgłos skutera rodem Made In China. Dojeżdżamy więc do najbliższego przystanku PKS w Siedlcu i przystępujemy do działania. Okazuje się, że możliwe jest tu tylko takie ustawienie przerzutki z ustawieniem na stałe środkowej tarczy z przodu żeby dało się jako tako jechać. Towarzysz (hehe) wykonuje większość czynności (dzięki) i już mamy odjeżdżać kiedy spoglądam na swoje przednie koło a tam niespodzianka numer 3: kapeć :/ Obracam rower aby zdjąć koło, wylewam trochę picia z bidonu przez niezamknięty ustnik, uderzam się głową (całe szczęście, że nie zdjąłem ka ka kasku :P) w wiatę przystankową i wymieniam dętkę.
Nasz nieplanowany Pit Stop wyglądał mniej więcej tak:

Jedyne co muszę przyznać to fakt, że przynajmniej było wesoło. Po zmianie dętki jedziemy do Mstowa gdzie wjeżdżamy na niebieski szlak którym dojeżdżamy do Małus. Mieliśmy w planach dotarcie, przez Sokole Góry do Olsztyna ale z racji ograniczonego czasu przez moje problemy techniczno sprzętowe obieramy kierunek na Częstochowę. Na wysokości Góry Ossona zauważmy stojące samochody a Marcin zauważa jakieś Biuro Zawodów, niestety nie mieliśmy już czasu aby podjechać i rozeznać o co chodzi. Szkoda, że wcześniej żaden z nas nie widział żadnej reklamy czy plakatu informującego o tych zawodach. Udziału pewnie byśmy nie wzięli ale popatrzeć zawsze można. Dalej jedziemy do ul. Mirowskiej a następnie dojeżdżamy do 3 Alei. Rozstajemy się na skrzyżowaniu koło OBI. Marcin pędzi do domu a ja dokręcam sobie jeszcze jadąc do Góry Szajnowicza Iwanowa a następnie promenadą do Lasku Aniołowskiego po którym robię rundkę a następnie wracam do domu. Szybka kąpiel i udaje nam się z narzeczoną zdążyć do moich rodziców na obiad… Dobrze, że był schabowy bo po przyjściu z roweru nie zdążyłem nic zjeść...
Do następnego razu kolego ! - ciekawe co nam się wtedy przydarzy…

Popołudniowo wieczorny standard

Środa, 23 października 2013 · dodano: 24.10.2013 | Komentarze 0

Wyszedłem z domu około godz. 18 więc w zasadzie jedyną sensowną opcją była standardowa pętle przez Lubojną do Kocina Starego a nastęnie przez Czarny Las z powrotem do Częstochowy. Zaraz po wyjechaniu na skrzyżowaniu Kilińskiego z Dekabrystów na ścieżce rowerowej przy moim zielonym świetle jakaś idiotka o mało co nie zabrała mnie na maskę swojego auta. I jeszcze, po moim głośnym "eeeej nie widzisz !!!" popatrzała jakimś takim pustym i tepym wzrokiem. I nie była blondynką. Dalsza część drogi bez żadnych przygód aż do Czarnego Lasu ( a może to jeszcze Kuźnica...?) gdzie jakiś cymbał nie zamknął bramy i pogoniło mnie jakieś duże czarne bydle. Wystraszylem się nie na żarty. Nawet nie zdążyłem wyjąć gazu tylko pokręciłęm co sił w nogach i zgubiłem kundla. Kiedyś w końcu zadzwonię na policję, może ktoś się czegoś nauczy...
A poza tym powrót na lampkach + ciepłe popołudnie i ciepły wieczór w III dekadize pażdziernika :) Super !!!

• Sprzęt KTM Chicago

Coś się wreszcie ruszyło...

Poniedziałek, 21 października 2013 · dodano: 22.10.2013 | Komentarze 0

W końcu udało się wyjść na rower :)
Częstochowa -> Blachowania -> Wręczyca Wielka -> Częstochowa.
Ciepłe popołudnie, ale wiatr chce chwilami łeb urwać...

Częstochowa -> Sulmierzyce -> Częstochowa

Niedziela, 13 października 2013 · dodano: 14.10.2013 | Komentarze 0

Dzisiaj, po prawie dwutygodniowej przerwie od rowerowania spowodowanej jakimś wstrętnym choróbskiem udało mi się zrobić dłuższą trasę. Wiadomym było, że żadna mocniejsza jazda nie wchodziła nawet w grę, dlatego od początku jechałem spokojnie. Kiedy przestał padać deszcz jechało mi się na tyle komfortowo, że 52 km przejechałem w 1 godz. i 55 min. W Sulmierzycach kilkanaście minut pauzy na ciepłą herbatę z cytryną z kawałkiem domowego ciasta i powrót, nieco inną drogą, do Czewy. Po 1 kilometrze mój licznik odmówił posługi więc dzisiejszy dystans jest podany taki, jaki wskazał Geocontext. Łączny czas jazdy pozostał niestety nieznany ;)
Okazało się, że spora przerwa + ogólne osłabienie organizmu to trochę za dużo jak na początek na taką trasę. Dlatego ostatnie 20 km pedałowania było przykrym obowiązkiem. Nie zmienia to jednak faktu, że gdybym wiedział, że braknie mi 1 km do setki na pewno bym ten kilometr dokręcił. Ale i tak jestem zwycięzcą hehe :) I, jeśli nie wydarzy się jakiś kataklizm, 3500 km w sezonie 2013 pęknie :D

Usłyszane dzisiaj:
-Kiedy powstało Tesco w Świebodzinie?
- 5 lat przed Chrystusem ;))))

Standard

Środa, 2 października 2013 · dodano: 03.10.2013 | Komentarze 0

Dzisiaj po kilkudniowej przeriwe spowodowanej jakimś cholernym przeziębieniem nie wytrzymałem i poszedłem przekręcić po swojej standardowej pętli. Założenie było takie, żeby się nie zmęczyć ale żeby jednocześnie wypocić przeziębienie. Chyba średnio się to udało (tzn. to wypocenie przeziębienia) ale wreszcie przegoniłem pająka z siodełka...